Met ingang van komend seizoen is TOTO sponsor van verschillende eredivisieclubs. TOTO was al partner van het Nederlands Elftal en hoofdsponsor van de TOTO KNVB Beker. Door de sponsoring van diverse clubs op het hoogste niveau steunt TOTO het Nederlands voetbal nog directer. 

TOTO is in 1957 opgericht door de KNVB en daarmee een oer-Hollandse en de enige legale aanbieder van sportweddenschappen. Sinds de oprichting is TOTO altijd nauw betrokken bij het vaderlandse voetbal geweest. De band tussen TOTO en het Nederlands voetbal is de laatste jaren alleen maar hechter geworden. Met de sponsoring van de diverse eredivisieclubs voegt TOTO een nieuwe deel aan de voetbalrijke geschiedenis toe. TOTO is een van de zeven spellen van Nederlandse Loterij. Jaarlijks investeert Nederlandse Loterij meer dan 45 miljoen euro in de Nederlandse sport via het NOC*NSF.

PSV

Wij zijn verheugd om TOTO als grote partner bij PSV te verwelkomen”, zegt Commercieel Directeur Frans Janssen namens PSV. “We hebben in TOTO de partner gevonden die het beste bij PSV past. We hebben in de voorbije periode met TOTO en verschillende betting-partijen gesproken. Het was een zeer interessante benchmark in een wereld die voor ons in Nederland nog onontgonnen is. Zonder uitzondering kwamen er verschillende lucratieve voorstellen op tafel. ’’

TOTO_PSV_Sponsoring

Feyenoord

Joris van Dijk, commercieel directeur van Feyenoord, is verheugd met het nieuws, zo vertelt hij op de clubwebsite. ”We zijn enorm blij met dit contract, dat we voor minimaal drie jaar aangaan met TOTO. Het is een uitdagende tijd voor de club die veel van onze energie vraagt, om ervoor te zorgen dat we de begroting op orde houden. Met dit mouwsponsorschap, dat behoort tot onze grootste sponsorcontracten, zetten we een belangrijke stap vooruit in de ambities die we voor aankomend seizoen en de periode daarna hebben.’’

TOTO_Feyenoord_sponsoring

RKC

Frank van Mosselveld, Algemeen directeur van RKC Waalwijk: ‘’’Ons commerciële team en ikzelf zijn uitermate tevreden dat we overeenstemming hebben bereikt met TOTO, een grote naam in de wereld van sportweddenschappen. We zien deze samenwerking als een stap voorwaarts, waar beide partijen alleen maar beter van worden. We verwelkomen TOTO dan ook van harte in het Mandemakers Stadion.’’

TOTO_RKC_sponsoring

ADO

ADO Den Haag: “We zijn zeer verheugd met de samenwerking met TOTO”, reageert Algemeen Directeur Mohammed Hamdi van ADO Den Haag. “Bij ADO Den Haag is de lokale verbinding altijd groot, maar Den Haag is ook een internationale stad waarbij organisaties met een A-status passen. In dat opzicht is dit een nieuwe mijlpaal voor onze club, die ons meer allure kan geven in en richting de stad. TOTO is een merk dat uitstekend past bij de stappen die we hierin willen zetten. We kijken uit naar een prettige samenwerking.” 

TOTO_ADO_sponsoring

FC Twente

FC Twente: Paul van der Kraan, algemeen directeur FC Twente: “Wij zijn trots om te kunnen melden dat we met TOTO overeenstemming hebben bereikt over een partnership van drie jaar. Het is mooi dat we een landelijke partij met dergelijke uitstraling hebben kunnen binden aan de club. TOTO zal gedurende deze periode zichtbaar zijn met een mouwbadge op het officiële wedstrijdshirt van zowel de vrouwen als de mannen. We zijn hoofdsponsor Pure Energie dankbaar dat zij de positie op de mouw beschikbaar stelt voor het partnership met TOTO.” 

TOTO_FC_Twente_sponsoring

SC Heerenveen

Op zijn beurt is ook sc Heerenveen content met de samenwerking. “TOTO is al jaren onlosmakelijk verbonden met voetbal”, stelt commercieel manager Martin Koopman. “Als sponsor van het bekertoernooi en de komende tijd als partner van sc Heerenveen. Met TOTO hebben we in ons jubileumjaar een sponsor van naam aan de club weten te binden. Samen gaan we voor een win-winsituatie.”

TOTO_SC_Heerenveen_sponsoring

FC Groningen

Wouter Gudde, algemeen directeur van FC Groningen kijkt uit naar een mooie samenwerking met TOTO. “We zijn hartstikke trots dat we juist in deze tijd met een partij als TOTO gaan samenwerken. We gaan ervoor zorgen dat TOTO onderdeel wordt van onze club en op een leuke en originele manier met onze supporters en sponsors in contact wordt gebracht. Een manier die bij FC Groningen past.”

Willem II

Willem II: Jos de Kruif (commercieel manager): ‘Wij zijn erg verheugd met deze kersverse samenwerking met een prachtig Nederlands A-merk. Met deze meerjarige overeenkomst spreekt TOTO vertrouwen in ons uit en levert TOTO een mooie bijdrage aan Willem II. Hiermee kan de club de komende jaren aan de realisatie van de ambities werken. Wij kijken uit naar een succesvolle samenwerking.’ 

TOTO_Willem_II_sponsoring

FC Utrecht

FC Utrecht: “We zijn erg verheugd over het feit dat we opnieuw een A-merk aan onze club hebben verbonden”, aldus Directeur Commercie Joost Broerse van FC Utrecht. “Met het Nederlandse bedrijf TOTO zijn we een langdurige samenwerking aangegaan, omdat we geloven in de kracht van het merk TOTO. Gezamenlijk gaan we de komende seizoenen leuke activaties ontwikkelen voor de supporters van FC Utrecht. TOTO ondersteunt al jaren de sport en in het bijzonder voetbal en is ook wat dat betreft een mooie match met ons. We kijken uit naar het behalen van sportieve successen met het logo van TOTO op de mouw van ons shirt.” 

TOTO_FC_Utrecht_sponsoring

Sparta

Sparta: Dave van der Meer, Commercieel Manager van Sparta: “Met TOTO verwelkomen wij een nieuwe partner in ons hoogste segment. De uitstraling van een organisatie als TOTO zorgt voor een goede match met onze club en wij kijken reikhalzend uit naar de mogelijkheden die er zijn om samen dit sponsorship de komende drie seizoenen te activeren.” 

TOTO_Sparta_sponsoring